Hem participat a AulaTac – Expodidàctica 2012

Visita de la Consellera Rigau a Aulatac 2012

El passat divendres 23 de març del 2012 va finalitzar AulaTac-Expodidàctica 2012, amb més de 80 ponències d’alt interès innovador i pedagògic.

Entre aquestes ponències cal destacar tres que vam fer des de la Fundació Tr@ms:

Ponència:   ‘Fundació Tr@ms: Innovació i col·laboració entre centres’

Ponents:  Sra. Raquel Fernández i Sr. Xavier Patiño (Fundació Tr@ms)

Resum:  La Fundació Tr@ms és una organització que té com a objectiu principal promoure la innovació pedagògica i la col·laboració entre els centres que hi formen part. Actualment són 14 centres concertats que comparteixen projectes intercentres, departaments col·laboratius, formacions, etc.

Ponència:  ‘La poesia en els nous paradigmes educatius. Homenatge a Joan Maragall’

Ponent: Sra. Sílvia Caballeria i Ferrer(Escola Sant Miquel dels Sants de Vic, Fundació Tr@ms)

Resum:  El alumnes d’avui viuen immersos en una allau d’estímuls diversos i poden accedir a la informació de forma fàcil i ràpida des de qualsevol lloc. Es distreuen amb facilitat i les classes magistrals se’ls fan llarguíssimes i avorrides, no és estrany. Amb aquest projecte es tractava, doncs, de conduir aquests estímuls, guiar l’accés a la informació i anar més enllà dels exàmens estereotipats i dels treballs individuals. L’art, la literatura, la creació artística en general, ajuden els nostres alumnes a afinar els sentits i l’experiència, per allò que tenen de vivencial. Amb la celebració de l’any Maragall se’ns obria una possibilitat de plantejar una metodologia diferent de treball, tot aprofitant la commemoració institucional de l’any del poeta. Si viure i aprendre a partir de l’experiència és una manera d’obrir els sentits en la seva màxima expressió, havíem de potenciar les idees, la creativitat i l’originalitat a través de la suma d’esforços en treballs col·laboratius tot utilitzant uns recursos que formen part de les seves dinàmiques socials: les eines web 2.0 tot garantint al mateix temps les competències bàsiques requerides en aquestes etapes de formació.

Ponència:  Wikiland for ESO and Batxillerat

Ponent: Sra. Susana Ferret Font (Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès, Fundació Tr@ms)

Resum: Sovint els projectes digitals elaborats pels alumnes es perden o queden emmagatzemats en pendrives o discs durs. L’objectiu d’aquesta wiki és agrupar aquests materials (gravacions, vokis, power points, glogsters, blogs, dvd films…) i fer feines col·laboratives amb treballs fets pels alumnes. Des de comentar una pel·lícula , un article d’interès a reconèixer una gravació feta per un company de classe. Aquesta wiki es treballa a tota la ESO i Batxillerat.