Jornada de la 1ª mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat. Fundació Tr@ms

La Fundació Tr@ms ha celebrat una jornada d’exposició de Treballs de Recerca realitzats per alumnes dels seus centres associats. S’han presentat 10 treballs, prèviament seleccionats, de totes les branques del batxillerat.

L’Auditori de Sant Cugat ha acollit prop de 800 alumnes, que han assistit a aquestes presentacions i han compartit amb els seus companys d’escola els diferents treballs. Tots els alumnes que presentaven els treballseren de 2n curs de batxillerat.

La jornada s’ha iniciat puntualment a les 9:15h del matí, amb una ponència a càrrec del Sr. Carles Estévez, Director científic d’Inkemia. El Sr. Estévez ha explicat als alumnes que en tots els sectors s’investiga, no només en les ciències, i els ha recomanat que tinguessin ètica al’hora d’investigar i que no s’inventessin dades.

A continuació han començat les diferents presentacions de les diferents escoles:

• La detecció del mosquit tigre a Portbou’. Álvaro Gallego Puerta (CE Montseny).

• La tirania dels mercats’. Pau Domingo Gregorio (Escola Virolai).

• La clau del futur: L’energia lliure’. Manu Ruiz Sotelo (Fundació Llor).

• El remei per a la pèrdua de memòria? Un pèptid contra l’Alzheimer’. Pau Magester Carrasco (CE Empordà).

• Creació d’un videojoc’. Marc Lozano Juan (Escola GEM).

• Biomassa, revulsiu econòmic’. Carla Moreno Mercadal, Àlex Diaz Codina i Marcos Porras Medina (Escola Sant Gervasi).

• La influència dels camps magnètics en la germinació de les llavors’. Pablo Recasens Ferré (Escola Betània-Pàtmos).

• Retrat d’una dona lliure, biografia intel·lectual de Josefa Contijoch i Pratdesaba’. Judit Mompín (Col·legi Sant Miquel dels Sants).

• Efectes Especials en el Cinema’. David Cañadell i Oriol Balaguer Roca (Centre Jaume Viladoms).

• Les princeses exiliades de la Xina’. Davínia W. Vilagrasa i Batlle (Escola Proa).

Totes les presentacions han estat molt interessants, i han demostrat l’excel·lent treball de recerca que han fet els alumnes. Cal destacar quela majoria han tingut iniciatives molt innovadores i originals i han demanat ajuda i col·laboració a institucions d’àmbit català i/o estatal i també a Universitats com la UAB o la UVIC.

L’acte ha finalitzat amb una conferència a càrrec del Sr. Quim Casas, actor, periodista, biòleg i naturòpata, que ha donat alguns consells als alumnes per no passar “desapercebuts a la vida”. Ha exposat algunes estratègies de com desenvolupar-se públicament; la posició, la respiració, la veu i l’emoció són claus. També ha explicat que és molt important el diàleg i, per generar diàleg, primer s’ha d’escoltar amb el cap, després escoltar amb el cor, després preguntar i per últim parlar.

Ha finalitzat l’acte amb una fotografia de tots els alumnes que han fet presentacions i un agraïment molt especial als seus tutors i professors que els han conduït en aquest treball de recerca. L’acte ha estat presentat en tot moment pels alumnes Marta De la Oliva de l’escola Betània Patmos i Christian Cuquerella de l’escola Virolai.

S’editarà un vídeo de la jornada, que us farem arribar properament.

Per a més informació:

Josep Guardiola