Participem a la XIV Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques

Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l’educació matemàtica

Organitzat per Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), Federació d’Entitats d’Ensenyants de Matemàtiques de Catalunya (FEEMCAT), Societat Balear de Matemàtiques Xeix (SBM Xeix), Societat d’Educació Matemàtica de la ComunitatValenciana Al-Kwarizmi (SEMCV)

El passat 30 de setembre vam tenir l’oportunitat de presentar el projecte Problemàtiquea a la XIV Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques que va tenir lloc al pati de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Aquí podeu consultar el programa de la jornada.

Molts mestres i professors assistents van mostrar el seu interès per la proposta que ofereix Problemàtiques dins l’aula i en faran un  seguiment a través de la xarxa.  Fins i tot, més d’una persona va comentar que coneixia la nostra feina i en va fer una valoració molt positiva.

Per això, valorem molt satisfactòriament aquesta experiència i també perquè ens serveix per donar un valor afegit a la tasca que portem a terme tots els membres del departament i ens fa sentir orgullosos perquè les activitats que proposem van més enllà de les nostres aules i el nostre context com a grup de treball. Fem que altres mestres se sentin inspirats i vulguin posar en pràctica les nostres propostes.

Aprofitem per donar les gràcies a tots i totes que formeu part d’aquest gran equip humà. En especial, a la Cecília Calvo, la Tuti Comalat i la Mª Àngels Vallbé que ens van poder acompanyar a la sessió en representació de tot l’equip. Tanmateix, felicitar a en Ramon Martí i els alumnes de Fundació Llor per la presentació del material “Càlcul Llampec”.

Seguim endavant amb empenta i il·lusió!

Departament Col·laboratiu de Matemàtiques de CS

PROBLEMÀTIQUES CURS 16-17

Durant aquest mes de novembre les escoles de la Fundació Tr@ms portaran a terme a les seves aules el projecte PROBLEMÀTIQUES. Després de la posada en escena durant el curs anterior, enguany arriba amb més força i més problemes a plantejar a les aules.

Els mestres de matemàtiques plantejaran 4 problemes a 5è i 4 problemes a 6è de primària, els quals hauran de resoldre al llarg d’aquest mes.

Els problemes proposats en aquest projecte no són problemes que es treballen habitualment a les aules, sinó que són problemes amb molt recorregut matemàtic amb l’objectiu de desenvolupar en l’alumnat l’aprenentatge de la resolució de problemes sense la implicació d’un procediment mecanitzat, sinó que es plantegen com una activitat de descobriment.

Per als alumnes de 5è hem triat tres problemes que ja havien estat proposats el curs passat i un de nou:

Per als alumnes de 6è els quatre problemes són nous:

Captura de pantalla 2017-02-05 a les 17.43.58

A partir del mes de gener podreu accedir al relat fet des de cada escola de les seves experiències en el marc d’aquest projecte. Les escoles participants són les següents:

Problemàtiques (curs 15-16)

Aquest curs, els integrants del Departament Col·laboratiu de Matemàtiques ens hem abocat a un nou projecte que hem anomenat PROBLEMÀTIQUES per ressaltar que l’objectiu del nostre treball seria:

• portar a l’aula una sèrie d’activitats matemàtiques riques que busquen fer viure als alumnes el veritable ambient de la resolució de problemes
  • mantenir les bones vivències que ens havia aportat el projecte anterior portat a terme per aquest departament: enigmàtiques

GUINARDÓ

Per a aquesta primera edició del projecte hem triat quatre problemes que creiem significatius (seguint els enllaços es pot trobar l’enunciat i una petita descripció de cadascun dels quatre problemes triats):

EMPORDÀ

Al maig farem una trobada per valorar aquesta experiència però les primeres impressions dels mestres i els alumnes involucrats són molt positives.

A partir dels enllaços següents podreu accedir al relat fet des de cada escola de les seves experiències en el marc d’aquest projecte:

SANT GERVASI

Jornades de Tr@ms

Com ja sabeu, han seleccionat “L’investigador estadístic” com una bona pràctica a presentar a les Jornades de Tr@ms, que tindran lloc el proper dia 1 de juliol a Girona.

Esperem transmetre el més bé possible, la feina que entre tots hem fet durant aquests dos cursos.

Ens veiem allà!

S’ha acabat el curs!

Ja han marxat els alumnes i ara ens queden uns dies per posar-ho tot a lloc, fer endreça i enllestir tot allò que no havíem pogut acabar abans.
Hi ha escoles que em consta que teniu la feina acabada però que no l’heu penjada encara.
Animeu-vos que necessitem tenir el bloc el més complet possible.
Si teniu dubtes, feu-me arribar un correu que intentaré solucionar-vos-ho.
Fins aviat!

Felicitats!!!

Moltes felicitats a tots i totes els que heu passat a la segona fase del fem matemàtiques.

Aquí teniu l’enllaç  per consultar terminis sobre dates, llocs, etc de la segona fase (que per cert és a la Fundació Llor)

i per als que us vareu apuntar a les proves Cangur, també teniu l’enllaç pèr consultar quan surten els resultats, …

Webquest d’estadística

Novament treballem amb la webquest! Hi ha algunes rectificacions fetes, tal i com vam quedar a la última reunió. Feu-li una ullada i ja podeu començar a treballar-hi amb els vostres alumnes.  Us la podeu descarregar AQUÍ

En aquesta versió online només es pot veure les pàgines del .ppt (els vincles no funcionen) Per treballar a classe baixeu-vos el webquest a l’enllaç anterior. Gràcies!

Jornades matemàtiques

El passat 5 d’octubre es va celebrar l’11 jornada de l’Ensenyament de les Matemàtiques a la seu de l’IEC.
Van ser molt interessants i ens vam trobar un munt de mestres del departament.
Per si us interessa veure una mica el que es va fer i remenar el material que es va presentar, aquí teniu l’enllaç.

Ara li toca el torn a les jornades d’ABEAM, a les que teniu temps d’inscriure-us fins el 3 de novembre. Us recordo que presentarem el treball d’estadística que vam estar fent durant el curs passat..

Animeu-vos que fan molt bona pinta!!!

Ens veiem!!!