I Mostra de Recerca Científica a l’ESO

Finalment va arribar el dia! La Primera Mostra de Recerca Científica on participem conjuntament totes les escoles de la Fundació Trams va tenir lloc dijous passat dia 27 de febrer. Aquesta vegada la va acollir i organitzar l’Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès.

Captura

I quina organització i quina acollida! Alumnes de 1r de Batxillerat molt organitzats, treballadors i amables van rebre tots els visitants de les altres escoles a partir de les 10 del matí. Ens van repartir unes targes identificatives molt originals, ens van acomodar per esmorzar tots plegats… un check-in de categoria!

Auditori ple

L’auditori just abans de començar les presentacions. Ben ple!

A les 11 ens van fer entrar a l’auditori i ens van repartir una carpeta de la Fundació Trams amb el programa de les presentacions dels projectes. Ens esperaven dues hores apassionants de presentacions de recerques de tot tipus: en anglès i en català, de descobriments i de comprovacions, de física i de química, de biologia i de geologia, sobre esport i sobre medi ambient… En total hi van presentar els seus projectes aproximadament una cinquantena d’alumnes de sis de les escoles de Trams, i també hi vam assistir professors i professores a compartir experiències i a buscar-hi inspiració per a les properes edicions.

I de tant en tant actuacions musicals que els alumnes de Sant Gervasi havien preparat amb el professorat de música de l’escola. Un luxe!

Alumnes científics

La foto de grup dels alumnes que van presentar les seves recerques des de l’escenari de l’auditori.

Cap a la 1 del migdia, foto de grup i anem tots plegats a dinar al bosquet de pinetons que hi ha prop de l’escola. Petits grupets, tertúlies, retrobades… i tornem cap a la Mostra:

Alumnes de batxillerat

Al fons un grupet d’alumes de batxillerat. Durant tot el dia van encarregar-se de l’organització de la mostra.

Els alumnes de Batxillerat preparen les taules i l’espai del pavelló esportiu i els alumnes científics hi van instal·lant els seus projectes. Aquí encara hi havia més projectes que a la presentació del matí! A 2/4 de 4 obrim la Mostra a l’alumnat de l’escola i a les famílies. Tothom pregunta, s’interessa pels treballs de recerca, o simplement passeja tot llegint els murals i pòsters, o badant i gaudint de l’ambient de festa científica.

Alumnes durant la mostra

Ja tenim ganes que arribi el curs 2014-15 per fer la 2a Mostra. Esperem que Tot un èxit que esperem que es repeteixi moltes vegades més!

Un agraïment enorme a tots els participants i organitzadors. Sobretot a l’Escola Sant Gervasi i els seus alumnes i professorat, a l’alumnat i professorat de ciències de les escoles que hi han participat amb projectes i amb col·laboració, a l’alumnat i professorat de música i també al de Batxillerat de l’Escola Sant Gervasi, i a la Fundació Trams per fer-ho possible a través del Departament Col·laboratiu de Ciències a l’ESO.

logo_mostra_recerca_ESO_definitiu

4 comentaris a “I Mostra de Recerca Científica a l’ESO