II Mostra de Recerca Científica a l’ESO

00 poster

Ja ha passat un altre any! Aquest dimarts 28 d’abril vam fer la Segona Mostra de Recerca Científica que organitzem les escoles de la Fundació Trams. I aquest any hi hem participat encara més escoles que l’any passat!

Vam tenir un dia assolellat i fantàstic al Centre Escolar Empordà de Roses. Hi vam arribar amb els autocars cap a quarts d’11 del matí i vam poder esmorzar i estirar les cames després del viatge fins a l’Alt Empordà.

01 Arribada autocar

A les 11 en punt ja van començar tots els actes. Primer de tot vam donar la benvinguda als 400 assistents i després hi va haver la conferència d’en Pep Anton Vieta. Ens va entretenir i alhora ensenyar amb una explicació molt interessant i divertida sobre la història de la Química. I encara després va estar fent activitats i experiments amb l’alumnat de 4t d’ESO, quin luxe! Seguiu @pquimic i no us perdeu el seu blog pepquimic.wordpress.com, segur que hi aprendreu moltíssim!

01 Pep Anton Vieta 2

Just després tot l’equip de voluntaris i voluntàries del centre van organitzar a tot l’alumnat en diferents aules perquè els investigadors poguessin explicar les seves recerques. Estava tot molt ben dissenyat: cada curs un color, cada mitja hora hi havia rotació de recerques a aules diferents, hi havia monitors i professors de suport a totes les aules… tot pensat de manera que tothom pogués gaudir d’un bon nombre d’experiències. Tot un èxit organitzatiu de l’escola!

11 Staff

11 colors

Des de les 12 del migdia ens vam dedicar a gaudir de totes les experiències de recerca que l’alumnat ens va explicar als diferents espais. Hi va haver de tot! Diferents estils, diferents presentacions, diferents maneres d’explicar, preguntes, respostes, dubtes… tot molt intens i interessant!

03 CocaCola Zero 04 Lleis dels gasos 05 Lleis dels gasos 06 T'equivoques quan et miren 07 Velocitat d'evaporació 08 pH 09 Residus del tabac 10 Telescopi

Això va durar fins les dues del migdia. I després, com que ja començàvem a tenir gana, vam sortir a dinar a un bosc de pins molt bonic que tenen al CE Empordà i vam poder menjar tranquil·lament tot xerrant a l’ombra dels pins.

13 Dinar

Just després, tots els investigadors i investigadores, que eren cap a 150 en total! van entrar a l’aula magna i una representació de la Fundació Trams i del Centre Escolar Empordà els van repartir els diplomes que els acrediten com a participants a la 2a Mostra de Recerca Científica de la Fundació Trams.

Només quedava fer un parell de fotos de grup i tornar tots cap a casa amb els autocars.

14 foto de grup

Però no es va acabar aquí! Mentre els forasters marxàvem cap a casa, l’alumnat de Batxillerat del Centre Escolar Empordà encara va tenir temps de muntar aquest vídeo tan ben fet! Gairebé no havíem tingut temps d’arribar a casa i ja l’havien compartit a Internet. No us el perdeu:

15 youtube

Moltes gràcies un cop més a la Fundació Trams per fer possible aquests intercanvis i interaccions entre les escoles. Molt agraïts també al CE Empordà per l’empenta i la capacitat organitzativa que han demostrat (professorat i alumnat!). I un agraïment molt especial també a tot l’alumnat i professorat de totes les escoles de Trams que han participat a la mostra, per tota la feina que feu en el vostre dia a dia a les escoles!

12 Xapes

En resum: un dia molt interessant, divertit i profitós. Tots hi vam aprendre molt i ja tenim ganes que arribi l’any que ve per gaudir de la 3a Mostra de Recerca! Us hi esperem!

També podeu veure el reportatge que n’ha fet Empordà TV i que ha publicat el Diari Digital de l’Empordà.

16 EmpordàTV