Fundació Llor

Els alumnes de l’optativa de 2n d’ESO de Xperimenta i de Batxillerat de la modalitat de Científic i Tecnològic a la matèria de Física hem calculat el valor de l’acceleració de la gravetat per dos mètodes diferents.

Els de 2n d’ESO i 2n de Batxillerat l’han calculat amb el  mètode del pèndol.

Els de 1r de Batxillerat de la matèria de Física també han participat calculant el valor de g amb el mètode de caiguda lliure amb distància petita.

Els resultats han estat els següents:

a) Amb el mètode del pèndol hem obtingut valors de g de 9,19 m/s2 amb el grup de 2n ESO i valors de 9,96 m/s2  amb els de 2n de Batxillerat. El promig entre els dos valors ha estat de 9,57 m/s2.

b) Amb el mètode de caiguda lliure amb distància petita,  els de 1r de batxillerat hem obtingut el valor de 11,65 m/s2 de promig entre els grups participants.

Si comparem els resultats, podem dir que en el nostre cas el mètode del pèndol s’aproxima més al valor de 9,8 m/s2, i per tant podem afirmar que és més precís que el de la caiguda lliure.

I vosaltres, què opineu? Esteu d’acord amb nosaltres?

3 comentaris a “Fundació Llor

1. Amb el mètode del pèndol hem obtingut valors de g de 8,92 m/s2
    El nostre error ha sigut de 0,9 m/s2 respecte al valor promig te 9,8 m/s2.
    Nosaltres creiem que el resultat es baix, però s’acosta a 9,8 m/s2.Cal dir que els alumnes de 2n de batxillerat amb el mateix mètode es van acostar mes al 9,8 perquè tenien valors de 9,57 m/s2.
    Creiem que el nostre resultat no ha donat 9,8 per erros de cronòmetre o de mesura.

Comparant el nostre resultat amb el mètode de caiguda lliure de 2n de batxillerat de 11,65 m/s2 el nostre s’acosta mes al valor promig.

2. El nostre resultat del mètode del pèndol per calcular la g ha estat de 8,38 m/s. La diferencia es de 1,31 m/s. Creiem que el error ha estat a la hora de cronometrar i amb la mesura del cordill.
    Vam apendre que la mida del del cordill no afecta a la velociatat del pes i encara que el pes sigui major o menor la velocitat serà la mateixa.

3. Els de 2n d’ESO hem fet l’experiment de la gravetat amb dos tipus de longituds i pesos del pèndol diferents. El nostre resultat ha estat llunyà del 9,8 m/s2 encara que ningun dels resultats es el real perquè depén d’on estiguis a la muntanya, a l’equador,… els resultats poden canviar.